Poradnik Shoot2RP i Shoot2Kill
Poradnik ten ma na celu zaprezentowanie sposobu prowadzenia walki w obu formach oraz związanych z nimi zastrzeżeń.
S2RP / Shoot2RP
Forma ta ma na celu rozpoczęcie/wprowadzenie do walki oraz zrównanie/zbalansowanie szans pomiędzy graczami. Głównie stosowana jest w walce na broń białą, ale również używana przy broni palnej, jeśli starcie odbywa się na bliskim dystansie.
Forma ta polega na opisywaniu czynów i manewrów poprzez komendę /me. Szansa na powodzenie akcji zależy od wyniku z /roll lub /skillroll - gracz z wyższym wynikiem wygrywa interakcję (Przelicznik: na 5 punktów z /skillroll przypada 1 punkt z /roll). Gracze mogą wykonywać jedną akcję na turę. S2RP może przejść w S2K, jeśli zostaną spełnione określone kryteria, aktualny stan walki tego wymaga lub gracze wspólnie tak zadecydują.
Działanie rolli - przykład
Załóżmy walkę pomiędzy AC (Anti-Citizen) a CP (Civil Protection). AC chce ukryć się za pobliską osłoną, podczas gdy CP strzela do niego serią z SMG.
- - AC używa: /roll agility lub /skillroll speed
- - CP używa: /roll perception lub /skillroll weapon
Notka: Ogółem to trzeba być ostrożny z opisywaniem czynu, zastanawiaj się jak źle może wpłynąć nie udany roll na twoją akcję.
Zasady / Rady
| 1. Nie rób powergamigu/zachowań typu main character. Walka ma być sprawiedliwa i logiczna; umiejętności i charakterystyka/budowa postaci mogą wpłynąć na przebieg starcia. 2. Nie używaj granatów, z wyjątkiem: ogłuszającego i podpalającego, gdy masz zamiar ewakuowania się. - GRANAT PODPALAJĄCY MA ZOSTAĆ UŻYTY DO ZABLOKOWANIA DROGI PRZECIWNIKA, NIE NA NIM 3. Gdy w walce bierze udział ponad 6 graczy, zaleca się wezwanie Gamemastera przez @ na czacie, aby podsumowywał tury. W ostateczności można przejść do S2K. 4. Próby ucieczki: - Jeśli chcesz ewakuować się podczas S2RP i nie jesteś aktualnie na celowniku, to możesz wykonać finałowe /me, a na następnej turze swobodnie uciec. - Jeśli jesteś jedynym celem przeciwnika i masz zamiar odwrotu - walka automatycznie przechodzi na S2K. - Jeśli większość osób próbuje uciec - walka również przechodzi w S2K. |
S2K / Shoot2Kill
Prosta forma walki, w której gracze nie muszą wykonywać opisów /me. Mogą swobodnie prowadzić walkę w czasie rzeczywistym.
Stosowana głównie przy broni palnej, jeśli:
- cel jest zbyt daleko, aby rozpocząć S2RP,
- liczba uczestników jest zbyt duża,
- S2RP zostało zmienione na S2K,
- okoliczności uniemożliwiają przeprowadzenie S2RP.
Zasady / Rady
| 1. Nie dobijaj wykrwawiających się przeciwników podczas walki - możesz to zrobić dopiero po jej zakończeniu przy użyciu akcji /me. Jeśli wykonujesz egzekucję, nie pisz to na odwal jak np. "/me celuje w głowę i pociąga za spust, dopijając go". Ma to być opisane sensownie i rozbudowanie, również bez kopiowania gotowego formatu. 2. Pamiętaj aby nie przeszukiwać wykrwawiającego się przeciwnika/sojusznika podczas walki. 3. Nie spamuj granatami odłamkowymi ani podpalającymi. Używaj ich pojedynczo, i to defensywnie lub ofensywnie - a nie jak demoman. 4. Możesz leczyć siebie i innych, ale nie używaj medykamentów, które w opisie mają adnotację, że jest zakaz używania na sobie podczas walki, możesz po porostu poprosić inną osobę aby użyła na tobie. 5. Nie naprawiaj pancerza podczas walki. Możesz to zrobić dopiero w bezpiecznym miejscu lub daleko od przeciwnika. 6. Broń biała może być nadal używana. |
Ostatnio edytowane: