Solek
Nowy użytkownik
(Tekst oryginalnie stworzony przez Chrisa)
WPROWADZENIE
W tym wątku znajdziesz wszystkie istotne informacje potrzebne do poznania frakcji Vortigauntów w Willard Networks Veles. Informacje zawarte w tym wątku są uważane za najważniejsze i niekoniecznie definiują bezwzględne granice (chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej), ani nie mają służyć jako odniesienie, do którego musi się dostosować twoja postać. W tym celu dołożono wszelkich starań, aby informacje zawarte tutaj były neutralne, aby umożliwić ci lepsze konstruowanie własnych motywacji dla twojej postaci i pozwolić na twórczą swobodę w odniesieniu do frakcji.Omówimy także powszechne błędne przekonania i problemy, na które w moim odczuciu dana frakcja cierpiała przez całe swoje istnienie w HL2RP. Większość tych problemów wynika z braku kierunku dla frakcji. Jest to wprawdzie trudne w przypadku systemu skupionego na Kombinacie, na którym opiera się HL2RP. Niemniej jednak mam nadzieję, że ten wątek dostarczy ci ciekawych informacji na temat tego, jak chciałbyś grać swoją postacią lub przynajmniej pokaże dostępne możliwości.
CZYM SĄ VORTYGAUNTY
Vortigaunty to pozawymiarowa rasa, która trafiła na Ziemię w wyniku Kaskady Rezonansowej. Są jednym z – jeśli nie, jedynymi przeciwnikami Kombinatu, którzy stracili swój macierzysty świat i przeżyli, by opowiedzieć historię. Chociaż ten konflikt miał miejsce tysiące lat temu, ci, którzy pozostali na Ziemi, wciąż pamiętają okrucieństwo i niesprawiedliwość, jakiej doświadczyli z powodu wiążącej siły życiowej we wszystkich rzeczach, Vortesencji.Z ich ojczystą planetą zniszczoną i zaledwie ułamkiem ich dawnej liczby. Ich sytuacja na Ziemi jest jeszcze bardziej rozpaczliwa niż sytuacja ludzkości. Tworzenie niełatwego sojuszu z pozostałościami ludzkiego ruchu oporu nie z powodu pojęcia większego dobra, ale raczej z konieczności.
To właśnie na tym umierającym świecie podejmują desperacki ostatni bój przeciwko Kombinatowi, ramię w ramię z tymi samymi ludźmi, którzy niegdyś byli ich wrogami. Chociaż obie strony rozumieją, że walka doprowadzi je do ruiny, są chwile, kiedy wzajemne zagrożenie ze strony Kombinatu po prostu nie wystarczy.
Obecnie wolni członkowie tej niegdyś dumnej rasy pozostają zawsze czujni, zawsze obserwując swoje plecy przed patrolami Kombinatu i równoważąc to myślą, że ich jedyni sojusznicy mogą jednak nie być tak przyjaźni...
Dla reszty z nich współczesność to po prostu kolejny rozdział w ich długiej historii zniewolenia. Niektórzy akceptują status quo, znosząc znęcanie się zarówno ze strony swoich panów, jak i otaczających ich ludzi, którzy są w błogiej nieświadomości ich pewnej zagłady. Inni szukają kolejnej szansy na wyrwanie się z niewoli i zemstę za to, co zrobił im Kombinat i świat.
Weź sobie te słowa do serca i dopiero wtedy zrozumiesz trudną sytuację Vortigauntów...
"Umysł może zapomnieć, ale blizny nie zapominają"
CECHY FIZYCZNE
Vortigaunty to humanoidy, których fizjologia w dużej mierze jest powiązana z anatomią człowieka. Ich głowa jest zdominowana przez duże, wyłupiaste oko, nad którym znajdują się trzy mniejsze oczy, co umożliwia duże pole widzenia – jednak większość tego widzenia jest raczej nieostra ze względu na naturę soczewki oka, która może poruszać się wzdłuż całą powierzchnię oka, aby ustawić ostrość na obiekcie. Dzięki temu mogą pozostać nieruchome podczas skanowania dużego stożka przed nimi, dzięki czemu doskonale nadają się na drapieżniki atakujące w zasadzce. Jest to dodatkowo wspomagane przez właściwości odblaskowe ich oczu, ustępując widocznemu połyskowi oczu, który sprawia wrażenie, że samo oko świeci, co pozwala im widzieć wyjątkowo dobrze w ciemnych obszarachIch peryferyjne oczy służą do zakrycia nieostrego obwodu, którego nie można ostro zaobserwować głównym okiem. Są wrażliwe na szybko zbliżający się ruch i wyzwalają instynktowną reakcję, aby usunąć się z drogi dostrzegalnego niebezpieczeństwa. Ta instynktowna reakcja idzie jeszcze dalej – ponieważ nerwy oczne są zintegrowane bezpośrednio z układem nerwowym w taki sposób, aby móc ominąć mózg i skutecznie autonomicznie pilotować Vortigaunta, podczas gdy jego rzeczywisty umysł i osobowość są obserwatorami sytuacji aż do momentu ustąpienia niebezpieczeństwa
To właśnie ten instynktowny mechanizm zmienił Vortigaunty pod kontrolą Nihilantha w bezmyślne drony i bezduszne maszyny do zabijania, zarówno niechętnie, w pierwszych dniach incydentu w Black Mesa, jak i w latach, które nastąpiły po ciągłych bitwach z ludźmi. Nie jest to funkcja dobrowolna i Vortigaunty wejdą w ten instynktowny stan, gdy zostaną zagrożone. Kombinat odwrotnie, stłumił tę instynktowną reakcję poprzez swoje niewolnicze obroże, zmuszając ich do tolerowania codziennego znęcania się, jakiego doświadczają w niewoli.
Ich uszy znajdują się po bokach głowy i nie należy ich mylić z rurkowatymi formacjami po bokach ust, którymi są nozdrza. Uszy bardziej przypominają dziury na boku głowy niż skupiony narząd, a ich celem jest zwracanie uwagi na martwe punkty poza i tak już dużym polem widzenia Vortigauntów. To sprawia, że Vortigaunty zwykle lekko odwracają głowę, rozmawiając z osobami stojącymi przed nimi. Preferowane są przez nich duże puste przestrzenie, takie jak jaskinie, które pełnią funkcję audytoriów, ze względu na ich słuch, w którym cichsze dźwięki są znacznie wzmocnione.
Usta Vortigaunta to dość duża, przepastna konstrukcja. Ich zęby służą bardziej do kruszenia włóknistej materii roślinnej lub zmiękczania dużych kawałków mięsa. Preferując mięso ze względu na jego wysoką wartość energetyczną, Vortigaunty są w stanie połykać w całości duże kawałki mięsa wielkości dłoni, proporcjonalnie do ilości, jaką ich centralne ramię karmiące jest w stanie wygodnie chwycić i oderwać od kości. Należy zauważyć, że Vortigaunty nie lubią jeść w towarzystwie, z jedynym wyjątkiem innych Vortigauntów, które będą je chronić podczas relaksującej chwili jedzenia. Jest to zachowanie kompulsywne i można je przezwyciężyć samą wolą. Większość zdecyduje się tego nie robić.
Ich wargi są dość duże i rozciągają się w dół, gdy są rozluźnione, aby zakryć zęby i usta przed warunkami pogodowymi. Dzieje się tak z tego powodu – Vortigaunty mogą zatrzymywać się przy niektórych zwrotach w ludzkim języku, ponieważ ich usta są zbyt niewygodne w manewrowaniu, co może sprawić, że będą zatrzymywać się przy pewnych zwrotach, ale często jest to problem na poziomie indywidualnym.
Ich inne cechy fizyczne są ściślej powiązane z ich połączeniem z Vortesencją. Rzeczy, które słyszą, wąchają, smakują, a nawet dotykają, mogą w zależności od okoliczności wywoływać fale emocji. Rozciąga się to od przyziemnych, takich jak jedzenie, po mocne aromaty, takie jak ekstrakt z Antlionów, który wywołuje poczucie wielkości i siły. Może to również dotyczyć pojedynczych ludzi, których zapach może zmienić postawę Vortigaunta i postrzeganie ich, w zależności od powiązanych z nimi wortalowych połączeń.
Vortigaunty są zwinne, doskonale się wspinają ze względu na długie ręce i nogi. Pozwalając im przeskakiwać przez duże szczeliny i zmagać się z drogą na wyższe wzniesienia. Pomimo swojej muskularnej budowy ciała, nie są w stanie pocić się i odprowadzać nadmiaru ciepła, co skutkuje krótkimi impulsami aktywności. Dzięki temu ludzie są w stanie prześcignąć Vortigaunty, pod warunkiem, że dotrzymają im kroku. Ich ramiona są również zakończone trzema wydłużonymi palcami i mają na końcach szybko rosnące pazury. Te pazury są wyjątkowe w tym sensie, że zostały zaprojektowane tak, aby odłamać się w taki sposób, aby uzyskać ostrą jak brzytwa krawędź, delikatniejszą niż jakiekolwiek metalowe ostrze. Dzięki temu mogą z łatwością przecinać mięso, a nawet przebijać się nawet przez twarde materiały, takie jak kevlar. Wadą tego jest to, że stosunkowo kruchość ich pazurów sprawia, że walka w zwarciu jest raczej ostatecznością, ale zabójczą.
PSYCHOLOGIA
Przeciętna inteligencja Vortigaunta jest niższa od przeciętnego człowieka i oscyluje wokół solidnych 80 do 90 w skali IQ. Oznacza to, że indywidualnie nie nadają się do zajęć intelektualnych, ale raczej ich wyrafinowanie i inteligencja wynikają z ich powiązań z Vortesencją. Działając jako wspólnota wspomnień zapewniająca każdej osobie dostęp do tej samej wiedzy, jeśli będzie w stanie wykryć te połączenia mentalne. Chociaż często może to nie być tak jawne, jak wiedza o wszystkim, co widział inny Vortigaunt. Często objawia się to instynktownym zrozumieniem celu i funkcji różnych przedmiotów. Wiadomo na przykład, że broń jest śmiercionośna – nawet jeśli dokładna mechanika jej działania nie jest znana.Należy zauważyć, że chociaż inteligencja Vortigaunta, choć początkowo jest niższa od przeciętnego człowieka, w miarę upływu niewiarygodnie długiego życia powoli wzrasta i przewyższa ludzką. Ponieważ wiedza, którą zdobywają z energii i głębsze połączenie z energią, pozwala im uzyskać dostęp do większej liczby połączeń i zwiększyć ich moc.
Osobowości Vortigauntów często wydają się łączyć w jedną, jednolitą osobowość, jednak jest to jedynie wynik osiągnięcia przez wszystkie vortigaunty dojrzałości i dostosowania się do jednego punktu końcowego, dla którego zgromadziły większość zbiorowej wiedzy. W ostatnim czasie, a zwłaszcza po przebywaniu w bliskiej odległości od ludzi. Indywidualne osobowości ludzi wokół vortigauntów ustąpiły miejsca różnicowaniu ich własnych osobowości na poziomie indywidualnym. Może to prowadzić do sporadycznych niezgody między nimi, gdy ujawniają się refleksje na temat ludzi, z którymi byli.
Skutki uboczne tego mogą skutkować: unikalnymi wzorcami mówienia, dziwnymi obsesjami i bardziej indywidualnym podejściem do życia. Dla starszych z nich ten tygiel osobowości pozostaje w większości niezauważony, ale dla młodszych, a później bardziej podatnych na wpływy, może mieć drastyczny wpływ na ich przyszły rozwój umysłowy. Powodem tej dynamiki pomiędzy młodymi i starymi jest silny wpływ emocji na psychikę vortigaunta. Starsze i dojrzalsze vortigaunty ujarzmiły swoje ekscentryczne strony, przez co wydają się bardziej powściągliwe i jednolite. Podczas gdy młodsi i bardziej sporadyczni z nich chwytają się swoich emocji, co sprawia, że wydarzenia, na które napotykają w swoim życiu, mają większy wpływ na kształtowanie ich osobowości.
Wybuchy emocji ze strony Vortigauntów są rzadkie, ale nie niespotykane, przez co wielu z nich wygląda na raczej spokojnych i powściągliwych, ale ich prawdziwe uczucia są znane każdemu obecnemu towarzystwu vortigauntów. Ponieważ ich mentalne połączenia poprzez energie umożliwiają vortigauntowi odczuwanie emocji i intencji innego vortigaunta znajdującego się w pobliżu. Przejawia się to w sposób unikalny, skutecznie unieważniając możliwość kłamstwa lub oszukania innego vortigaunta w jakimkolwiek charakterze (z wyjątkiem pośredniej komunikacji pisemnej). Instynktownie będą wiedzieć, że kłamią lub zaniedbują wspomnienie pewnych szczegółów. Ostatecznie zdolność Vortigauntów do odczuwania zarówno własnych emocji, jak i emocji Vortigauntów wokół nich powoduje, że wiele z nich ulega wzmocnieniu do ogromnego poziomu, niezależnie od tego, czy jest to ślepa wściekłość, czy wielki smutek. Zalecana jest ostrożność osobom wchodzącym w interakcję z Vortigauntem, który nie wydaje się mieć emocji, ponieważ sugeruje to niskie lub prawie żadne inwestycje w naukę ludzkich norm kulturowych.
Manipulacje i Energie
Manipulacja Wortalem to czynność polegająca na używaniu Energii Wortalnej do fizycznego wpływania na otaczający ich świat. Przejawia się jako zielona aura i jest znakiem rozpoznawczym Vortigauntów. Każdy vort uczy się instynktownie, nawet w przypadku nowo tworzonych połączeń z energią, więc podstawowa manipulacja energiami, a tym samym ich zalety, będą stopniowo ujawniane, gdy vortigaunty mocniej połączą się z esencją.Vortigaunt niekoniecznie wymaga opanowania manipulacji energiami, aby zanurzyć się w Vortesencji, ponieważ jest to bardziej podobne do wyuczonej umiejętności, która wymaga praktyki i treningu. Jednak połączenie z energią jest wymagane, aby czerpać z mocy potrzebnej do dokonania znacznie większych wyczynów, które można uzyskać za pomocą manipulacji.
Manipulację w kategoriach laika można zdefiniować jako wszystko, co wiąże się ze zmianą materii fizycznej. W odpowiednich okolicznościach mogą rozbić materię rzeczywistości, zniknąć z powietrza, a nawet oszukać samą śmierć.
Podczas gdy energia wortalu jest nieograniczona, fizyczne ograniczenia vortów w zakresie manipulowania nią nie są. Długie okresy używania zdolności wortalowych zaczną wyczerpuje vortigaunta i będzie musiał poświęcić czas na odpoczynek i regenerację poprzez medytację i/lub odpoczynek. Koncentracja jest również krytycznym czynnikiem w manipulowaniu energiami, gdyż bez odpowiedniej ostrożności czerpanie nieokiełznanej energii może okazać się śmiertelne. Zwłaszcza, jeśli dany vortigaunt zostanie ranny lub w jakiś sposób osłabiony z powodu głodu, nie będzie w stanie skoncentrować się na tyle, aby bezpiecznie korzystać ze swoich umiejętności.
Niezastosowanie się do środków ostrożności może spowodować „luz”, podczas którego energia odbija się z powrotem do ciała vortigaunta i może (choć jest to rzadkie) spowodować natychmiastową śmierć, ale bardziej prawdopodobne jest, że chaotyczna energia przejdzie przez ciało, powodując wyniszczający ból i wyczerpując ich fizycznie. Energia ta może również przemieszczać się na zewnątrz, potencjalnie raniąc osoby w pobliżu.
oto inny aspekt znany jako „obciążenie wortalu”, w którym vortigaunt zużywa dużą ilość energii bez odpowiednich przygotowań lub odpowiedniej praktyki, może dokonać tego wyczynu, ale spowoduje to ogromne zmęczenie, ból głowy i obolałe ciało, a dotarcie do niego zajmie trochę czasu zregeneruj się i będziesz mógł ponownie korzystać ze wszystkich zdolności wortalu.
Ty, jako gracz, możesz stworzyć dowolną zdolność wortalową, o ile nie wykracza to poza manipulację materią fizyczną. Zadaj sobie pytanie: „Czy można tego dokonać poprzez manipulację cząsteczkami, które są obecne w pobliżu mnie?” Jeśli odpowiedź brzmi tak, możesz przesłać swoją prośbę i zaproponować swoją zdolność do użycia, a jeśli zostanie zaakceptowana, zostanie ona dodana do Twojej postaci jako tag administratora, który będzie widoczny dla przyszłych GMów. Manipulacja metafizyczna (rzeczy równoznaczne z zamrożeniem czasu lub teleportacją) jest niedozwolona. Pamiętaj, że wielokrotne użycie stworzonej przez Ciebie zdolności, szczególnie tej potężniejszej, może wymagać dodatkowej autoryzacji.
Połączenie i utrata połączenia z Energią
Wymagane jest połączenie z energią vortów, aby nauczyć się nowych umiejętności i opanować sztukę manipulacji. Jest to kluczowy aspekt do zapamiętania, ponieważ wortigaunty mogą utracić połączenie z Vortesencją w procesie znanym jako nulifikacja. W tym stanie vortigaunty zachowują wiedzę o tym, jak wykonywać zdolności sprzed ich nulifikacji, ale nie są w stanie nauczyć się nowych technik, ponieważ ich połączenie z energią, a tym samym ich zdolność do uczenia się nowych zdolności wortalowych, jest teraz odcięta.Wszystkie zdrowe vortigaunty w naturalny sposób stają się bardziej połączone, im są starsze, ale istnieją różne techniki, które zostały opracowane w celu zwiększenia poziomu tego połączenia. Praktyki te obejmują: Medytację, harmonijny śpiew z innymi Vortigauntami i zajęcia grupowe wymagające pracy zespołowej, takie jak polowanie.
Jednak dzięki temu połączeniu mentalnemu każdy Vortigaunt będzie natychmiast znał imiona innych vortigauntów, które zobaczy lub usłyszy, i w zależności od tego, jak dobrze zanurzone są zaangażowane strony, mogą nawet dzielić się wspomnieniami pewnych wydarzeń, jeśli na przykład Vortigaunt opowiada historię. Vortigaunt nie może jednak odwoływać się do innego Vortigaunta, którego nigdy nie spotkał. W praktyce będzie to wymagało użycia klawisza F3 wobec innych Vortigauntów, które zobaczysz w grze.
Najważniejszym wnioskiem jest to, że połączenie jest wymagane do nauczenia się nowych umiejętności, ale nulifikacja więzi nie uniemożliwia manipulowania energiami i używania umiejętności, których nauczyłeś się wcześniej.
VORTESENCJA
Tutaj, na Willard Networks, Vortesencja ściśle odnosi się do połączenia mentalnego poprzez energię, wszystkie vortigaunty są połączone. To połączenie jest zasadniczo psychiczną aurą, którą dzielą wszystkie żywe istoty, ale Vortigaunty, będąc z nią najbardziej zestrojone, mają dziwne skutki uboczne, takie jak niemożność wzajemnego okłamywania się i silne poczucie przynależności do innych Vortigauntów.To połączenie zmusza również vortigaunty do unikania wzajemnego zabijania się, jeśli to możliwe, ponieważ zabijając innego vortigaunta, uszkodziliby także siebie i odczuliby ból, jaki zadają innemu vortigauntowi. Mogą jednak utrzymywać rywalizację i dezaprobować innego Vortigaunta tworzącego unikalne zdarzenia społeczne, gdy niezaangażowane Vortigaunty omijają rywalizację lub stają po którejś ze stron. Jawne szkody wyrządzone w wyniku utrudniania rywalom są bardzo mało prawdopodobne, ponieważ jakakolwiek wzmianka o wydarzeniu natychmiast ujawniłaby prawdziwego winowajcę. Jest to przede wszystkim walka idei i z tego powodu Vortigaunty mogą wymyślać unikalne rytuały, aby wyłonić zwycięzcę w danej sprawie.
Vortigaunty, które otwarcie atakują inne vortigaunty, nazywane są „dzikusami” i zwykle są wypędzane z towarzystwa własnego gatunku, a jeśli kiedykolwiek zaatakują ponownie, są ścigane i eliminowane. Ponieważ vortigaunt, który atakuje innego vortigaunta, z natury brakuje mu odpowiednich połączeń, a zatem nie są oni „prawdziwymi vortygauntami”.
Jak wspomniano wcześniej, Vortesencja jest silnie powiązana z językiem vortigauntów, znanym jako Vortigese. Jest to jedyny rodzimy język Vortigauntów, który wszyscy mają instynktowne zrozumienie. W przeciwieństwie do języków ludzkich ma on pewne cechy, które czynią go tak wyjątkową formą komunikacji. Vortigaunty komunikujące się poprzez Vortigese wypowiadają słowa naładowane emocjami. Pozwala to innym Vortigauntom wywnioskować zarówno ich znaczenie emocjonalne, jak i kontekstowe. Zapobiega to wzajemnemu oszukiwaniu się vortigauntów. Oszustwo rozciąga się na wszystkie ludzkie języki, dzięki czemu vortigaunt będzie mógł wiedzieć, czy inny Vortigaunt jest szczery czy nieszczery. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy inny Vortigaunt nie zna ludzkiego języka.
Kolejnym faktem, na który warto zwrócić uwagę w przypadku Vortigese, jest jego naładowana emocjonalnie natura, pojęcia takie jak sarkazm są całkowicie utracone ze względu na wspomniany aspekt szczerości i dlatego Vortigaunt może łatwo wydedukować, czy Vortigaunt zachowuje się przyjaźnie, agresywnie czy pasywnie. Rozumieją się na poziomie emocjonalnym w sposób, jakiego ludzie nigdy nie mogliby osiągnąć, i to właśnie zrozumienie pomaga im zachować jedność.
Biotyki
Biotyki to termin nadawany vortigauntom, które zostały zniewolone przez Unie. Tam, gdzie obywatele są zatrudniani do pracy, mogą przynajmniej osiągnąć postęp w społeczeństwie i otrzymać nagrodę za swoje wysiłki, prowadząc jednocześnie w miarę przyzwoite życie. Biotykom jednak dano krótki koniec kija, zarówno ze względu na ich z natury niebezpieczną naturę, jak i przeszłe wydarzenia na ich ojczystej planecie.Biotyki przez wielu uważani są za „obywateli drugiej kategorii”. Mieszkają we własnych kwaterach i otrzymują własne racje żywnościowe, ale ich wolność jest znacznie bardziej ograniczona. Podlegają jeszcze większej liczbie praw, takich jak nieużywanie prawdziwego imienia i zakaz używania słowa vortigese. Zamiast imion muszą używać swojego biotycznego identyfikatora, który zawiera tytuł, miasto i numer identyfikacyjny [Losowo przydzielony numer CID na karcie w grze.] Informacje te są widoczne tylko dla osoby wysyłającej w celu dalszej kategoryzacji danych i zarządzania rejestrami.
Wszystkie biotyki są zakłuci w biotycznych obrożach, aby stłumić manipulacje energiami, i umieszczani w kajdanach, aby ograniczyć ich zachowanie cielesne. Biotyki to zasadniczo drugorzędna siła robocza, która zawsze ma wykonywać poród. Mają bardzo krótkie okresy relaksu na jedzenie i spotkania towarzyskie, ale zazwyczaj są stale kierowane. Uczestniczą w każdym cyklu pracy i często można ich spotkać ze szczekaniem ze strony ochrony ludności za sprzątanie ulic, na przykład zbieranie śmieci, wycieranie okien i zamiatanie. Współpracownicy-obywatele, lojaliści Kombinatu, mogą również zamówić biotyka do wykonania pracy, a nawet przyjąć go jako osobistego asystenta, jeśli Ochrona Ludności może go zwolnić, a współpracownik ma odpowiedni poziom.
Po pracy biotyki są traktowane bardzo żle. Często są używane jako "worki treningowe" zarówno przez obywateli, którzy nadal mają poglądy przeciwne vortigauntowi, jak i przez przedstawicieli ochrony cywilnej, którzy po prostu chcą ich zastraszać i antagonizować. Co więcej, sam rząd Kombinatu nieustannie potępia vortigaunty, określając je jako podejrzany, kapryśny gatunek, który zawsze może sprawić kłopoty i któremu nie należy ufać ani z którym nie należy rozmawiać. Nie tylko to utrudnia im życie, ponieważ naiwni obywatele i współpracownicy będą aktywnie ich unikać lub nawet potępiać. Obywatele, którzy zbyt często rozmawiają z biotykami lub podczas pracy, mogą uzasadnić, że członek CP zwróci na to uwagę i zantagonizuje biotyka, ale nie Obywatela za podżeganie do dyskusji. Kwatery biotyczne są również bardzo ubogie i często wykorzystują do nich najbiedniejsze budynki. Ich mieszkania są często ciasne i zniszczone, ze słabym oświetleniem, pleśnią i łuszczącym się drewnem. Na szczęście biotyki często utrzymują te kwatery w czystości, aby zabić czas i uczynić ich życie trochę lepszym.
Ale życie biotyka nie zawsze jest okropne. Często nadal należą do swojego gatunku, tworząc często w tajemnicy pseudoplemiona, aby móc rozmawiać między sobą, szepcząc w swoim języku lub, jeśli to konieczne, mówić ludzkim językiem. Oczywiście nie wszyscy obywatele nienawidzą vortigauntów, niektórzy są albo neutralni, albo nawet wspierający i darzący ich sympatią. Obywatele czasami dają im jedzenie lub, jeśli uda im się je odciągnąć, wyprowadzają na spotkanie towarzyskie, na przykład na drinka w barze.
Niektóre biotyki po prostu się poddali i służyli bez końca, czując, że ich przeznaczeniem jest zniewolenie, dopóki albo nie stanie się cud, albo ich ciało po prostu się nie podda i umrze. Inne biotyki mają jednak nadzieję. Albo przyjmują optymistyczną postawę, czy chcą pozostać szczęśliwi, albo nieustannie planują ucieczkę i odzyskanie wolności.
OBROŻE BIOTYCZNE
Manipulowanie energii jest niezwykle niebezpieczne dla Kombinatu. Zasadniczo jest to naturalna broń. Szybko założyli obroże na vortigaunty, co rozwiązało ten problem. Te obroże są zapinane na szyi i pozostają ciasne, chyba że zostaną usunięte za pomocą technologii Unii, którą tylko oni posiadają. Te obroże są również wyjątkowe, ponieważ tłumią instynktowne odruchy vortigauntów, uniemożliwiając im przekształcenie się w bezmyślne i skutecznie zmuszając je do tolerowania ciągłego znęcania się. To często sprawia, że vortigaunty, które były w niewoli przez dłuższy czas, są bardziej przebiegłe i manipulacyjne.
Te obroże nie są specjalnie niewygodne, ale ich celem nie jest powodowanie przypadkowego dyskomfortu. Vortigaunty są zwykle zdolne do manipulowania energiami, które stale je otaczają. Te obroże mają na celu oddzielenie połączenia pomiędzy wortigauntami a tą energią. W rzeczywistości jedyną energią, jaką posiadają vortigaunty, jest ta, która jest pomiędzy nimi, a to zdecydowanie za mało, aby cokolwiek zrobić.
Obroże są również wyposażone w chipy identyfikacyjne dostosowane do każdego, zawierające jego numer identyfikacyjny, który służy do pobierania danych i jest rozpoznawany przez Dispatch. Kiedy okaże się, że vortigaunt stawia opór Kombinatowi, na przykład walcząc z obawą lub próbując uciec, jedyne, czego potrzebuje Dyspozytor, to potwierdzenie na obroży poprzez obserwację, aby spowodować „Przeciążenie Biotyczne”. Dzieje się tak, gdy funkcja obroży zostaje odwrócona do niebezpiecznego poziomu. Obroża zmusi vortigaunta do wciągnięcia ogromnej ilości energii, z którą nie jest w stanie sobie poradzić, co z kolei wprowadza ich w szok, powodując ogromny ból i pozbawiając go siły fizycznej. To prawie zawsze obezwładnia danego vortigaunta.
Obroże biotyczne można również zdjąć, choć nie jest to łatwy proces. Delikatne podważenie zamka wymaga albo bardzo dużych umiejętności mechanicznych, albo dobrych umiejętności elektronicznych, aby wyłączył obroże. Jeśli nie zostanie to zrobione prawidłowo, albo ze względu na zbyt szybką pracę, albo z powodu braku umiejętności, obroża może wysłać sygnał do dyspozytora, ostrzegając ochronę cywilną o potencjalnej próbie ucieczki biotyka.
BIOTYCZNE KAJDANY I OGRANICZENIA FIZYCZNE
Vortigaunty jako gatunek są z natury wysportowane. Naturalnie rozwinięci łowcy, mają niesamowitą siłę i zdolności akrobatyczne, są bardzo niebezpieczni. Aby temu zaradzić, Kombinat stosuje szereg metod ograniczania, tak aby nie mógł wymanewrować Ochrony Cywilnej ani próbować z nią skutecznie walczyć.Najpopularniejszą metodą ograniczenia są „Kajdany”. Są to metalowe szelki i ogniwa, które ściśle przylegają do kończyn i tułowia. Mogą mieć do nich przymocowane łańcuchy, które dosłownie trzymają gdzieś biotyka, ale działają także jako tłumienie ruchu, powodując wielki ból vortigauntom, którzy próbują wykorzystać swoje zdolności atletyczne. Skakanie powoduje ból nóg i stóp. Zbyt szybkie machanie ramionami może powodować dalsze wstrząsy bólu, a ogólnie rzecz biorąc, zbyt szybkie obracanie lub skręcanie może również powodować dyskomfort przebiegający przez ciało. Może się to okazać bardzo szkodliwe, gdyż czują się niekomfortowo nawet podczas czynności związanych z pracą, o co Unia nie dba.
Biotyczne kajdany, podobnie jak obrożę, można zdjąć, jeśli zostaną dostatecznie podważone, i nie uruchomią alarmu. Chodzi po prostu o to, by ochrona ludności znalazła biotyka bez odpowiednich kajdan, które uzasadnią zatrzymanie, przesłuchanie i surową karę. Oprócz obroży są jednak fałszywe kajdany. Są to obroże, które po założeniu mają taki sam wygląd zewnętrzny, ale brakuje im wielu elementów wewnętrznych, takich jak zapięcia i elementy utrudniające poruszanie się. Mogą one sprawiać wrażenie funkcjonujących obroży, które w ogóle nie utrudniają vortigauntowi.
Należy wspomnieć, że vortigaunty w większości miast są niedożywione i zazwyczaj dostają dodatkowe jedzenie tylko wtedy, gdy dobrze sobie radzą. Często prowadzi to do niedożywienia i żałosnej siły. Wraz z tym stanem ich pazury, zarówno na stopach, jak i rękach, są rutynowo przycinane. Utrudnia im to wspinanie się po obiektach, a także sprawia, że ich pazury są praktycznie nieszkodliwe dla wrogów.
POLE TŁUMIĄCE
Przez jakiś czas Kombinat nie miał na Ziemi pola tłumiącego. Doprowadziło to do okresu, w którym wolne vortigaunty zaczęły szybko rozmnażać się na odludziu. Ale w tajemnicy Kombinat miał swoje własne plany. Nie pozostało już zbyt wiele vortigauntów i chociaż Kombinat może postrzegać vortigaunty jako zagrożenie, są one bardzo użytecznym narzędziem pod względem mocy. Aby pomóc w tworzeniu bardziej lojalnych vortigauntów, a przynajmniej vortigauntów, które nie zaznały wolności, Kombinat uruchomił projekt w tajnym obiekcie, którego celem było uzupełnienie vortigauntów. Proces ten obejmował porwanie prawie stu tysięcy wortigauntów, utrzymywanie ich w śpiączce farmakologicznej, wysysanie z nich energii, a następnie sztuczne tworzenie wortigauntów. Trwało to przez około pięć do sześciu lat, tworząc pod koniec około 45,6 miliona żywotnych wortigauntów, zanim obiekt został w tajemniczy sposób utracony, setki tysięcy znajdujących się tam vortigauntów nagle zniknęło wraz z całym obiektem, obszar był obecnie objęty ścisłą ochroną i klauzurą tajności. Prawie nikt poza dowództwem Unii i nielicznymi wybranymi nie wiedział o jego istnieniu, ponieważ vortigaunty, które się tam pojawiły, były natychmiast zawiązywane w obroże, skute w kajdany i wysyłane do miast. Te vortigaunty mogą nie być lojalne ze względu na połączenia z energią, ale nigdy nie zaznały wolności, postrzegając Kombinat po prostu jako część swojego życia i tego, czym mają być. Na dłuższą metę stworzyło to populację znacznie bardziej łagodnych vortigauntów, które są obecnie rozproszone po wielu miastach.Po jego zniszczeniu, wkrótce potem podniesiono pole tłumiące. Chociaż głównym celem pola tłumienia jest ograniczenie produkcji enzymów potrzebnych do reprodukcji człowieka, pełni ono również drugorzędną funkcję zapobiegania łączeniu się energii, procesu unikalnego dla rytuałów vortigauntów, które polegały na stworzeniu nowego osobnika. Był to smutny moment dla vortigauntów, chociaż niektórzy uważali go za lepszy, biorąc pod uwagę stan świata.
Złote Rady
-Jak bardzo twoje pytanie nie brzmiało by głupio, nie bój się zapytać lidera frakcji lub administracji.-Wykorzystaj fakt, że vortigaunty odbiegają kulturowo od ludzi i wykorzystaj to w ciekawy sposób.
-Nie rób postaci liniowej, wymyśl jakieś ciekawe cechy swojej postaci, bycie vortigautem pozwala ci oderwać się od ludzkich standardów. Pamiętaj, żeby te cechy zapisać w podaniu.
-Nie bój się dać swojego pomysłu co do lore, jesteśmy otwarci na pomysły.
-Staraj się socjalizować z innymi, będąc samemu ograniczasz swoje możliwości RP.
-Mimo, że nie wymagamy używania Vortesencji, spróbuj dać coś od siebie, może pomóc to twojemu RP, ale również innym