Regulamin Civil Protection
Od każdego członka oraz kandydata do frakcji oczekuje się znajomości oraz przestrzegania tych zasad OOC. Mają one na celu zapewnienie odpowiedniego poziomu profesjonalizmu, jak i dojrzałości w rozgrywce na serwerze. Kara za niezastosowanie się do zawartych tutaj reguł zależy głównie od wagi i skutków przewinienia oraz ogólnego zachowania łamiącego. Wszelkie zmiany w regulaminie będą sygnalizowane poprzez kolejne odpowiedzi pod tym wątkiem.
Od każdego członka oraz kandydata do frakcji oczekuje się znajomości oraz przestrzegania tych zasad OOC. Mają one na celu zapewnienie odpowiedniego poziomu profesjonalizmu, jak i dojrzałości w rozgrywce na serwerze. Kara za niezastosowanie się do zawartych tutaj reguł zależy głównie od wagi i skutków przewinienia oraz ogólnego zachowania łamiącego. Wszelkie zmiany w regulaminie będą sygnalizowane poprzez kolejne odpowiedzi pod tym wątkiem.
DZIAŁ I - Zasady Ogólne |
|---|
| 1.0 - Od wszystkich członków frakcji oczekuje się odpowiedniego poziomu dojrzałości oraz zachowania wobec innych graczy. -- Zasada tyczy się stricte relacji OOC. --- Zakazuje się zbędnego "podgrzewania nastrojów" oraz tworzenia zbędnych konfliktów. Do tego dolicza się wyśmiewanie oraz inne formy niepoważnego traktowania nowych graczy. ---- Nadużywanie swojej pozycji, brak chęci do rozwijania swojej postaci, chorobliwa chęć wygranej są uznawane za zachowania nieodpowiednie. ----- Wymaga się od członków Civil Protection korzystania z poprawnej polszczyzny. Literówki zdarzają się każdemu, jednak brak znajomości reguł języka polskiego niszczy klimat oraz powagę rozgrywki. 2.0 - OOC, LOOC -- Podczas kontaktu z innymi graczami, członkowie frakcji powinni wykazywać się chęcią pomocy oraz przyjaznym nastawieniem oraz mieć na uwadze możliwość obecności na serwerze osób, które grają na nim po raz pierwszy. --- Zbędne korzystanie z LOOC oraz czatu frakcyjnego powinno zostać ograniczone do minimum. 3.0 - Postacie -- Od wszystkich członków oraz kandydatów oczekujemy pomysłu na swoją postać. Pomysł powinien być odpowiednio dogłębnie przemyślany oraz w pewnym zakresie reprezentować umiejętności RP gracza. --- Kopiowanie podań lub postaci oraz publikowanie podań napisanych przez AI będzie skutkowało natychmiastowym odrzuceniem podania oraz dodaniem na czarną listę. ---- Podania z postaciami niepoważnymi, niedojrzałymi lub po prostu reprezentującymi nieodpowiedni poziom będą automatycznie odrzucane. Członkowie, których RP odbiega od oczekiwanego poziomu będą usuwani z frakcji. ----- Każda postać powinna mieć odpowiedni opis fizyczny. ------ Jednoczesne prowadzenie postaci w Civil Protection oraz wewenątrz organizacji przestępczej wymaga zgody opiekuna CP oraz opiekuna strefy przestępczej. ------- Zakazuje się dołączania do frakcji z odgórnym zamiarem zdrady frakcji. Powinno to być efektem naturalnego rozwoju wątku postaci. 4.0 - Zarząd frakcji -- Nieposłuszeństwo wobec decyzji zarządu frakcji będzie skutkowało usunięciem z frakcji. Konstruktywna krytyka jest mile widziana, awanturnictwo nie. --- Wszelkie niepewności dotyczące regulaminu oraz wewnętrznych zasad należy kierować do zarządu frakcji. ---- Uwagi krytyczne oraz propozycje powinny być zgłaszane poprzed napisanie wątku na forum wewnętrznym frakcji. 5.0 - Standard RP -- Osoby w Civil Protection powinny reprezentować sobą odpowiedni standard RP. Rozumie się przez to umiejętność pisania rozbudowanych akcji /me, znajomość podstawowych zasad języka polskiego oraz adekwatne nastawienie do rozgrywki. --- Brak dostatecznej powagi oraz szacunku do klimatu świata przedstawionego będzie skutkował natychmiastowym usunięciem z frakcji. |
DZIAŁ II - Korupcja |
|---|
| 1.0 - Korupcja -- Za korupcję uznaje się drobne akcje we własnym interesie, które niekoniecznie są zgodne z interesem frakcji lub Kombinatu. --- Udział w akcjach korupcyjnych nie wymaga wcześniejszej autoryzacji. ---- Dozwolone jest fałszywe oskarżanie obywateli o przestępstwa z odpowiednim uzasadnieniem. Maksymalna ilość potrąconych SC to 10. 2.0 - Przemyt -- Zakazuje się rozprowadzania ciężkiej kontrabandy, tj. broni, ładunków wybuchowych oraz ekwipunku Civil Protection. Możliwe jest to tylko w ramach ścieżki Rouge/zdrady frakcji. --- Zezwala się na dystrybucję drobnej kontrabandy, w tym amunicji oraz przedmiotów skonfiskowanych w ramach śledztw i zatrzymań. 3.0 - Łapówkarstwo i kradzieże -- Dopuszcza się przyjmowanie łapówek od przestępców, którzy nie dopuszczają się ciężkich przestępstw. --- Przymykanie oka na przestępstwa związane bezpośrednio z działalnością rebeliancką wymaga autoryzacji Rouge. ---- Dozwolone jest okradanie obywateli z przedmiotów. Limit to 100 kredytów lub 4 przedmioty. |
DZIAŁ III - Zdrada, ścieżka Rouge |
|---|
| 1.0 - Zdrada frakcji, ścieżka Rouge -- Za zdradę frakcji uznaje się wszelkie akcje, które bezpośrednio stoją w sprzeczności z regułami oraz interesem Kombinatu. --- Do zdrady frakcji wymagane jest odpowiednie uzasadnienie IC oraz zgoda opiekuna frakcji. 2.0 - Działania Rouge -- Zabójstwa niezgodne z KPCP podlegają ogólnym zasadom CK i wymagają odpowiedniej autoryzacji. --- Dostarczanie kontrabandy postacią spoza Civil Protection jest ograniczone do 4 przedmiotów tygodniowo, w tym jednej broni. ---- Pomoc rebeliantom w uniknięciu schwytania, sabotowanie infrastruktury oraz udostępnianie informacji IC są dozwolone po uzyskaniu autoryzacji, bez dodatkowych ograniczeń. 3.0 - Dezercja -- Dezercja postaci jest dozwolona w przypadku, gdy na serwerze jest obecnych 5 innych postaci Civil Protection, w tym Rank Leader lub jednostka Dispatch. --- Jedynym wyjątkiem od powyższej reguły jest przypadek, gdy nagła, trudna sytuacja wynikająca z naturalnego rozwoju wątku postaci stawia ją w obliczu niemal pewnej śmierci. |