Regulamin określa ogólne normy postępowania na serwerze Half-Life 2 Roleplay Willard Networks: Veles. Warto jednak zaznaczyć, że nie sposób ująć wszystkich możliwych sytuacji, które mogą przytrafić się w trakcie gry na serwerze. W związku z tym koniecznym jest stworzenie kilka wstępnych założeń, którymi należy się kierować, aby zapewnić komfort oraz rozrywkę z gry.
Powaga Rozgrywki
HL2RP jest tylko grą i powinno być właśnie tak traktowane. Niemniej, jednym z głównych założeń serwera jest utrzymanie pewnego stopnia powagi, aby zapewnić Tobie oraz innym graczom jak najlepsze doświadczenie z kontaktu ze światem przedstawionym na serwerze. oczekujemy od Ciebie, abyś trzymał się roli postaci, respektował świat przedstawiony oraz dokładał wszelkich starań do tego, aby odgrywać swoją postać najlepiej jak potrafisz.
Dojrzałość Emocjonalna
Uczestnicząc w rozgrywce wieloosobowej, w takim stylu jaki prezentuje to nasz serwer, spory są niestety nieuniknione. Z tego powodu, wszyscy członkowie naszej społeczności powinni szanować siebie wzajemnie i unikać tworzenia zbędnych konfliktów. Administracja Serwera aktywnie stara się rozładowywać powstałe spory, licząc na zdrowe podejście graczy. Pamiętaj, że nie jesteś tutaj sam.
Dobra Wiara
Regulamin stanowi jedynie zbiór relatywnie ogólnych założeń, mających prowadzić do rozwiązania lub całkowitego zapobiegania powstawania konfliktom na serwerze. Administracja Serwera, chcąc zapewnić poczucie sprawiedliwej i ciekawej rozgrywki na serwerze, podchodzi do gracza z pewnym zaufaniem. Rozwiązując spory, kierujemy się dobrem gracza i wszelkie nieścisłości rozwiązujemy na jego korzyść, o ile na drodze nie stoją interesy innych graczy lub społeczności jako całość. W zamian, oczekujemy od Ciebie podobnego podejścia - kierowania się zdrowym rozsądkiem, zarówno przy grze, jak i interpretacji tego regulaminu.
Wolność RP
Z założenia chcemy ograniczyć regulacje dotyczące stylu odgrywania RP do minimum. Staramy się zapewnić graczom jak największą swobodę i wolność, jeśli chodzi o kreowanie postaci, jej historii oraz ambicji oraz umożliwić Tobie wpływ na prowadzoną fabułę oraz serwer. Oczekujemy, że będziesz korzystał z tej wolności odpowiedzialnie, nie psując rozgrywki innym oraz stanowił wartość dodaną do całości jakim jest ten projekt.
Powaga Rozgrywki
HL2RP jest tylko grą i powinno być właśnie tak traktowane. Niemniej, jednym z głównych założeń serwera jest utrzymanie pewnego stopnia powagi, aby zapewnić Tobie oraz innym graczom jak najlepsze doświadczenie z kontaktu ze światem przedstawionym na serwerze. oczekujemy od Ciebie, abyś trzymał się roli postaci, respektował świat przedstawiony oraz dokładał wszelkich starań do tego, aby odgrywać swoją postać najlepiej jak potrafisz.
Dojrzałość Emocjonalna
Uczestnicząc w rozgrywce wieloosobowej, w takim stylu jaki prezentuje to nasz serwer, spory są niestety nieuniknione. Z tego powodu, wszyscy członkowie naszej społeczności powinni szanować siebie wzajemnie i unikać tworzenia zbędnych konfliktów. Administracja Serwera aktywnie stara się rozładowywać powstałe spory, licząc na zdrowe podejście graczy. Pamiętaj, że nie jesteś tutaj sam.
Dobra Wiara
Regulamin stanowi jedynie zbiór relatywnie ogólnych założeń, mających prowadzić do rozwiązania lub całkowitego zapobiegania powstawania konfliktom na serwerze. Administracja Serwera, chcąc zapewnić poczucie sprawiedliwej i ciekawej rozgrywki na serwerze, podchodzi do gracza z pewnym zaufaniem. Rozwiązując spory, kierujemy się dobrem gracza i wszelkie nieścisłości rozwiązujemy na jego korzyść, o ile na drodze nie stoją interesy innych graczy lub społeczności jako całość. W zamian, oczekujemy od Ciebie podobnego podejścia - kierowania się zdrowym rozsądkiem, zarówno przy grze, jak i interpretacji tego regulaminu.
Wolność RP
Z założenia chcemy ograniczyć regulacje dotyczące stylu odgrywania RP do minimum. Staramy się zapewnić graczom jak największą swobodę i wolność, jeśli chodzi o kreowanie postaci, jej historii oraz ambicji oraz umożliwić Tobie wpływ na prowadzoną fabułę oraz serwer. Oczekujemy, że będziesz korzystał z tej wolności odpowiedzialnie, nie psując rozgrywki innym oraz stanowił wartość dodaną do całości jakim jest ten projekt.
SŁOWNIK POJĘĆ
IC, In Character | Termin zbiorowy, odnoszący się do wszystkich akcji, sytuacji, wydarzeń mających miejsce w świecie gry. |
OOC, Out of Character | Termin zbiorowy, odnoszący się do świata rzeczywistego, poza grą. |
NLR, New Life Rule | Utrata pamięci postaci o sytuacji oraz akcjach prowadzących do jej śmierci. |
PK, Permanent Kill | Permanentne zablokowanie i efektywna utrata postaci. |
RDM, Random Deathmatch | Nieuzasadnione zadawanie obrażeń lub zabicie innej postaci. |
FailRP | Ogólny termin odnoszący się do wszelkich akcji i zachowań zaburzających immersję, zasady świata przedstawionego lub gry RP. |
S2K, Shoot to Kill | Podstawowa forma prowadzenia walki z bronią palną na serwerze. Opiera się na rozpoczęciu konfliktu poprzez inicjację, która jest zautomatyzowana, a następnie zwykłe rozpoczęcie strzelaniny, bez wymogu dodatkowego odgrywania oraz opisywania swoich działań. |
S2RP, Shoot to Roleplay | Podstawowa forma prowadzenia walki bronią białą oraz walki na bliskim dystansie. Opiera się na odgrywaniu oraz opisywaniu swoich poszczególnych działań i ,w zależności od nich oraz ich sukcesu mierzonego poprzez wykorzystanie komendy /roll, zadawaniu następnych ciosów. |
DZIAŁ I - Zasady Ogólne |
|---|
| 1.0 - Odpowiednie zachowanie -- Zachowuj się przyzwoicie. Traktuj innych tak, jak sam chcesz być traktowany. --- Nie wywołuj zbędnych konfliktów, nie trolluj innych graczy. ---- Decyzja podjęta przez odpowiedniego administratora jest ostateczna. Nie staraj się uzyskać "przychylniejszego" rozwiązania od innego administratora. Jeżeli czujesz się niesprawiedliwie potraktowany, złóż skargę lub odwołanie w odpowiednim dziale na forum. ----- Kieruj się zasadą dobrej wiary. Szanuj RP innych graczy i nie niszcz rozgrywki innym. 2.0 - Pamiętaj, że każdy odgrywa postać, a nie samego siebie. -- Nie przenoś działań IC postaci do OOC ani nie wykorzystuj ich przeciwko graczom. --- Nigdy nie idź specjalnie AFK, nie rozłączaj się z serwera i nie przedłużaj intencjonalnie sytuacji RP. 3.0 - Nie akceptujemy cheatów oraz exploitów, osiąganych w następujący sposób: -- Modyfikacje klienta, modyfikacje zewnętrzne, niezamierzone mechaniki gry. --- Wykorzystywanie wiedzy OOC, aby zdobyć przewagę IC nad graczem, którego rozłączyło lub scrashowało oraz przeszkadzanie komuś innemu w trakcie RP. ---- Tworzenie fałszywych postaci do wyrzucenia, w celu przekazania przedmiotów lub pieniędzy. |
DZIAŁ II - Metagame, Metabait, Powergaming |
|---|
| 1.0 - Metagame -- Wykorzystywanie wiedzy OOC w celu zdobycia przewagi IC lub przekazywanie kluczowych informacji IC na platformy OOC (np. Discord lub Steam) --- Za informację kluczową uznaje się wszelkie informacje, do których zwykły gracz nie ma dostępu bez podjęcia określonych działań. ---- Wyjątkiem od tej zasady są odpowiednie wątki IC na forum. 2.0 - Metabait -- Przesyłanie informacji IC na czaty OOC, w celu zachęcenia do Metagaming'u. 3.0 - Powergame -- Forsowanie swoich akcji na inne postacie bez zgody drugiej osoby. Forsowanie oznacza wykorzystywanie akcji /me, /it lub wszelkie inne sposoby. --- Do tego zalicza się również wszelkie akcje niemożliwe do wykonania w świecie rzeczywistym. ---- Zawsze powinieneś odgrywać akcje, na które drugi gracz może realistycznie zareagować (np. kradzież przedmiotu podczas przeszukania) ----- Przeszukiwanie powalonych postaci podczas aktywnej walki jest uznawane za FailRP oraz formę Powergaming'u. ------ Akcje /roll, stwierdzające sukces Twojej akcji muszą zostać przeprowadzone po umożliwieniu drugiej strony odpowiedzi na /me lub w odpowiedzi na jej /roll. 4.0 - Realizm -- Akcje odgrywane przez postać powinny być realistyczne. --- Twoja postać musi okazywać odpowiedni poziom strachu w określonych sytuacjach. ---- Większość akcji wymaga zachowania formy RP, nawet jeżeli jest to forma uproszczona. ----- Niedopuszczalnym są akcje /me typu "/me przeszukuje". Jest to uznawane za formę FailRP. ------ Nazwy, reklamy, sklepy, etc. powinny być realistyczne, z uwzględnieniem panujących realiów serwerowych. Świat przedstawiony rozchodzi się ze światem rzeczywistym w 2000 roku. ------- Losowe uciekanie lub celowe odchodzenie od postaci w momencie, gdy ta próbuje wejść z tobą w interakcję jest uznawane za formę FailRP. 5.0 - Wątki i postacie -- Nigdy nie powinieneś wiązać kilku swoich postaci w jednym wątku/sytuacji. --- Niektóre frakcje mają odmienne, słuszne powody do wyłączenia tej reguły. Decyzja należy do opiekunów frakcji. ---- W przypadku określonych form RP, powinieneś mieć na uwadze wolę drugiej strony. Jeżeli nie zgodzą się na odgrywanie akcji, akcja zostanie przeprowadzona w ramach Fade To Black. ----- Przeprowadzenie akcji w formule Fade To Black oznacza pominięcie etapu odgrywania RP (akcji /me, opisów, etc.) i przejście bezpośrednio do momentu efektów danej akcji. ------ Dotyczy to sytuacji związanych z: torturami, kanibalizmem, rozczłonkowaniem, etc. |
DZIAŁ III - Roleplay i immersja |
|---|
| 1.0 - Rozgrywka -- Postacie i organizacje powinny być realistyczne, z uwzględnieniem realiów HL2RP oraz Lore serwera. --- Zakazuje się tworzenia postaci podobnych lub imitujących prawdziwe osoby, celebrytów lub innych osób medialnych. ---- Bez żadnej autoryzacji, postacie powinny mieć minimum 20 lat. ----- Opis postaci powinien przedstawiać jedynie wygląd fizyczny. ------ Tło oraz osobowość postaci powinny znajdywać odzwierciedlenie w ukazywanym przez nią zachowaniu. ------- Zachowanie postaci oraz jej światopogląd powinien być zgodny ze światem przedstawionym, a nie rzeczywistym. 2.0 - Zaangażowanie graczy -- Roleplay opiera się na kooperacji z innymi graczami. --- Powinieneś być uczciwy wobec innych oraz unikać powergaming'u. ---- Niedopuszczalnym jest obniżenie standardu RP z powodu znajdowania się w pozycji przegrywającej. |
DZIAŁ IV - Zasady walki |
|---|
| 1.0 - Shoot to Kill (S2K) i Shoot to Roleplay (S2RP) -- Podstawową formą walki z użyciem broni palnej na serwerze jest S2K. --- Walka wręcz lub walka na bliski dystans przybiera formę S2RP. Dopuszczalnym jest zmiana reżimu na S2K, jeżeli obie strony wyrażają na to zgodę. ---- Za walkę na bliski dystans uznaje się walkę, w której inicjatorem jest osoba walcząca wręcz, a atakowanym osoba z bronią palną. ----- Walka rozpoczynająca się w trakcie aktywnej sytuacji RP lub konwersacji z zasady powinna zacząć się jako walka S2RP. 2.0 - Inicjacja walki -- Wszystkie formy walki S2K nie wymagają wcześniejszego wykorzystania komendy /me. Ten proces jest zautomatyzowany. --- Odpowiedź gracza atakowanego nie jest wymagana. W momencie wysłania /me, walka rozpoczyna się. ---- Gracze, którzy są w trakcie odgrywania akcji na /me lub pisania nie powinni zostać zaatakowani zanim nie skończą i walka się nie zacznie. ----- Losowe rozpoczynanie walk lub zabijanie innych postaci jest traktowane jako RDM. 3.0 - Egzekucje oraz powalenia -- Dobicie postaci powalonej wymaga zachowania pewnego poziomu RP. --- Przeszukanie powalonej postaci wymaga akcji /me, inaczej uznawane jest za FailRP. ---- Jednostki OTA nie mogą zostać przeszukane bez jasnej zgody Administracji. ----- Jednostkom CP nie mogą być zabierane mundury, gdy są powalone. ------ Postacie powalone mogą zostać uleczone, przy odegraniu odpowiedniej akcji RP, jeżeli zostaną odratowane przez sojuszników. ------- Postacie ustabilizowane po powaleniu powinny priorytetyzować przetrwanie. Zachęca się je do opuszczenia strefy walki. 4.0 - Ogólne zasady walki -- Naprawa pancerza może odbyć się jedynie poza walką, w pomieszczeniu w którym nie znajdują się wrogowie. Nie powinieneś znajdować się wtedy w sytuacji zagrożenia. --- W trakcie walki, jedyne przedmioty leczące jakich możesz użyć to: Bandaże, Zdezynfekowane Bandaże, Strzykawki, Środki Bakteriobójcze, Morfina, Adrenalina oraz inne przedmioty przystosowane do działań polowych. ---- Wykorzystywanie broni dużego rażenia (np. rakiety RPG) powinny być wykorzystywane przeciwko budynkom, ufortyfikowanym pozycjom i pojazdom. Dopuszczalne są wyjątki. ----- Gracze znajdujący się w polu rażenia, którzy zostaną powaleni są uznawani za zabitych, jeżeli ich powalenie nastąpiło w sposób sprawiedliwy. |
DZIAŁ V - Napady i najazdy |
|---|
| 1.0 - Napady -- W trakcie napadu możesz ukraść maksymalnie 500 kredytów, 2,500 żetonów lub przedmioty o tożsamej wartości. Do tej wartości nie wlicza się uzbrojenie oraz narkotyki/medykamenty. --- Dopuszcza się napady z powodu zwykłych chęci zarobkowych lub zdobycia lepszych przedmiotów. ---- Ta sama osoba może zostać napadnięta dopiero dzień od poprzedniego napadu. 2.0 - Najazdy baz przez Kombinat (Sweep'y) -- Podczas przeszukania (sweep'a), Civil Protection oraz Overwatch mogą wchodzić do zwykłych baz, aby znaleźć cel najazdu. --- Podczas wejścia do bazy, która nie jest celem najazdu, siły Kombinatu nie mogą dotykać znajdujących się w bazie przedmiotów i stołów warsztatowych lub przeszukiwać pojemników. ---- Wyjątkiem od tej zasady jest przypadek, w którym postać zostanie przyłapana na korzystaniu z powyższych przedmiotów. 3.0 - Najazdy baz przez Kombinat (Rajdy) -- W celu najazdu na konkretną bazę, Kombinat potrzebuje posiadać odpowiednią ilość wiedzy IC lub gdy grupa przestępcza osiągnęła maksymalny poziom zainteresowania. --- Podczas najazdu, siły Kombinatu mogą zabierać lub niszczyć wszelkie przedmioty, stoły warsztatowe i pojemniki znajdujące się na terenie bazy. ---- Ukryte pojemniki dalej będą musiały zostać znalezione oddzielnie. 4.0 - Zasady ogólne najazdów -- Możesz napadać bazy, frakcje i sklepy z dowolnego powodu. --- Przed rozpoczęciem napadu należy poinformować administrację. ---- Przed rozpoczęciem napadu na sklep lub frakcję należy upewnić się czy spełniony jest /checkcrime. |
DZIAŁ VI - Przestępczość i szpiegostwo |
|---|
| 1.0 - Slumsy, kanały oraz strefy niebezpieczne -- Fortyfikacje Kombinatu w tych strefach wymagają spełnienia /checkcrime w celu ataku lub zniszczenia. --- Siły Kombinatu znajdujące się w tych strefach mogą zostać zaatakowane bez spełnienia /checkcrime. 2.0 - Miasto oraz strefy bezpieczne -- Tereny głównego placu, stref publicznych, Nexus'a oraz innych bezpiecznych stref CCA wymagają spełnienia /checkcrime. --- Atak na jednostki Civil Protection i Overwatch wymagają spełnienia /checkcrime, z wyjątkiem samoobrony. ---- Obszary objęte monitoringiem lub chronione wieżyczkami oraz strefy uznane za regularne trasy patrolowe są uznawane za strefy bezpieczne. 3.0 - Licznik przestępstw -- W zależności od skali popełnionego przestępstwa, istnieje ustalony licznik, który wskazuje czas przez który musisz pozostać aktywnie na serwerze. --- Jeżeli istnieje uzasadnione przekonanie, że możesz zostać złapany i siły Kombinatu znajdują się w pobliżu twojej pozycji, nie możesz wyjść z serwera, nawet jeżeli czas licznika dobiegł końca. ---- Bieg licznika nie ulegnie zatrzymaniu, niezależnie od okoliczności. 3.1 - Drobne przestępstwa -- Licznik wynosi 20 minut przed wyjściem z serwera lub zmianą postaci. --- Drobne przestępstwa nie wymagają spełnienia /checkcrime. Wymagają spełnienia /checkpetty. ---- Do drobnych przestępstw zalicza się akcje małego sabotażu, napadów rabunkowych na postacie, niszczenia drobnego mienia, akcje propagandowe, etc. ----- Do drobnych przestępstw zalicza się również samodzielny (jednoosobowy) napad na Civil Protection. Aby napad mógł się odbyć, wymagana jest obecność minimum 2 CP na serwerze. 3.2 - Standardowe przestępstwa -- Licznik wynosi 60 minut przed wyjściem z serwera lub zmianą postaci. --- Wymagane jest spełnienie /checkcrime. ---- Do standardowych przestępstw zalicza się grupowe napady na CP, napady i rajdy na frakcje, sklepy, bazy, zamachy, podpalenia, zamieszki, etc. ----- Wprowadza się licznik fal - w przypadku śmierci jednej fali sił Kombinatu, następna może zostać wysłana dopiero po 10 minutach. 3.3 - Akcje powstańcze -- Licznik wynosi 90 minut przed wyjściem z serwera lub zmianą postaci. --- Do akcji powstańczych zalicza się ataki na Nexus, atakowanie kluczowych fortyfikacji Kombinatu lub całościowe ataki na Miasto jako grupa. ---- Wprowadza się licznik fal - w przypadku śmierci jednej fali sił Kombinatu, następna może zostać wysłana dopiero po 10 minutach. Limit fal to cztery fale, po których licznik przestępstw zostanie wyzerowany. Limit nie obowiązuje, w przypadku pozostawania grupy na miejscu akcji. |
DZIAŁ VII - Stabilność serwerowa i rozgrywka |
|---|
| 1.0 - Zakaz śmiecenia -- Wykorzystuj kontenerów lub śmietników rozmieszczonych po mapie. Umożliwia to zachowanie płynności rozgrywki. 2.0 - Restrykcje językowe -- Językiem imperialnym mogą posługiwać się jedynie EOW, postacie specjalne, Advisorzy i jednostki syntetyczne. --- Overwatch rozumie i jest w stanie posługiwać się językiem imperialnym. ---- Ludzie, którzy nauczyli się języka imperialnego nie mogą się nim posługiwać. Uznaje się to za fizycznie niemożliwe. ----- Językiem Vortigańskim mogą się posługiwać jedynie Vortigaunty. Nikt inny nie jest w stanie go zrozumieć. ------ Językiem xendarańskim mogą posługiwać się jedynie odpowiednie rasy. 3.0 - Naprawy -- Naprawy dzielą się na trzy rodzaje: drobne, średnie oraz spore. --- Drobne naprawy wymagają odczekania minimum 3 dni. Do drobnych napraw zalicza się wszelkie naprawy związane z EMP, małymi/średnimi ładunkami wybuchowymi lub ogólnymi zniszczeniami. ---- Średnie naprawy wymagają odczekania minimum 5 dni. Do średnich napraw zalicza się wszelkie naprawy związane z większymi niż standardowymi eksplozjami, kanistrami z Headcrab'ami, średnimi bombami oraz solidnymi zniszczeniami. ----- Spore naprawy wymagają odczekania minimum 7 dni. Do sporych napraw zalicza się wszelkie naprawy związane z dużymi ładunkami wybuchowymi, bombardowaniami Kombinatu, poważnymi atakami lub przypadkami, gdzie zniszczenia obejmują całe budynki, fortyfikacje i inne spore obiekty. ------ Zasady te dotyczą napraw prowadzonych przez siły Kombinatu/UU. |
DZIAŁ VIII - Bazy i pojemniki |
|---|
| 1.0 - Rozstawienie bazy -- Lokacja bazy musi być rozsądna i odpowiednia. --- Dopuszcza się rozmieszczenie bazy na publicznych trasach w ramach wyjątku. Każdorazowy przypadek będzie rozważany przez Opiekuna Rebelii. 2.0 - Zajęcie bazy -- Aby zająć bazę, grupa musi być oficjalną grupą przestępczą. --- Grupa może mieć tylko jedną bazę na raz. ---- Brak zgłoszenia bazy będzie skutkował nie objęciem jej zasadami o bazach. ----- Ukryte bazy (tzw. meta-bazy) przyznawane są jedynie wyjątkowo, na bazie decyzji administracyjnej. 3.0 - Pojemniki i kontenery -- Limity pojemników są następujące: --- Sklepy = maksymalnie 3 duże pojemniki ---- Grupy = maksymalnie 3 duże pojemniki (+1 za każdych 2 AKTYWNYCH członków) ----- Jednostki = maksymalnie 1 średni pojemnik lub 2 małe. ------ Każdemu przysługuje jeden sejf. ------- Jedynie małe pojemniki mogą zostać ukryte, ale mogą zostać znalezione przez innych graczy z użyciem /roll z wynikiem 80+ D100. Inni gracze mogą spróbować znaleźć ten pojemnik tylko raz. -------- Średnie lub duże pojemniki mogą być stawiane jedynie w bazach, sklepach, biurach lub apartamentach. --------- Pojemniki nie powinny blokować drzwi lub przejść. ---------- Kłódki na pojemnikach muszą być widoczne, aby inni gracze mogli je odstrzelić. |
Ostatnio edytowane:
